Deze 4 procesverbeteringen leveren uw organisatie winst en groei op

 

1. Het Logistieke proces

Alles draait bij logistiek om de correcte inhoud van het juiste product, op het correcte moment en plek, voor de gepaste prijs, in de goede conditie, bij de klant waar het bij past.

Door het integreren van voorraadbeheer, logistiek, relatiebeheer (CRM) en boekhouding, ontstaat in de hele toeleveringsketen realtime inzicht.

Doordat moderne handelsbedrijven een gedetailleerd inzicht hebben in hun cyclus zijn ze succesvol. De cyclus houdt in; vanaf de offerte tot aan de betaling. Zo heb je inzicht in de voorraadniveaus en wat er verkocht wordt. Hierdoor weet je altijd hoe je ervoor staat. Een mooie eigenschap van online systemen is dat ze makkelijk te implementeren zijn en op elke plek dan ook te gebruiken zijn via tablet, smartphone en pc. Je kunt zelfs een automatische melding ontvangen, wanneer de voorraad onder een bepaald niveau valt. Je hebt ten alle tijde toegang tot overeenkomsten met klanten en leveranciers, dankzij bedrijfssoftware in de cloud.

2. Magazijnbeheer

Het is van belang dat er in het magazijn geen knelpunten zijn. Snellere levertijden worden immers door klanten geclaimd. Het proces moet in alle sectoren zijn geautomatiseerd. Menselijke fouten worden zo beperkt. Het is zaak om efficiĆ«nter te werken en het proces te automatiseren. Mogelijke oplossingen zijn magazijnbeheersystemen oftewel WMS (warehouse management systems).

Kleinere handelsondernemingen kunnen door de komst van cloudsoftware van deze voordelen profiteren. Een volledige controle over de opslag, uitlevering, verzending en ontvangst wordt met de nieuwe generatie magazijnsbeheersystemen mogelijk voor een vast tarief per maand. Je krijgt een compleet overzicht van je bedrijf door het integreren van order-, inkoopbeheerinformatie en voorraad. Zodoende kunnen doordachte beslissingen effectiever en makkelijk op elk moment en op elke locatie genomen worden.

3. Ketensamenwerking

Bij het succes van je bedrijf spelen de betrokken relaties en de efficiency van je toeleveringsketen een belangrijke rol. Zodra communicatie met partners geautomatiseerd verloopt, nemen nauwkeurigheid en snelheid flink toe. Door gebruik van bedrijfssoftware in de cloud, vergemakkelijk je de samenwerking van klanten en distributeurs in iedere fase van de toeleveringsketen. Dat is mogelijk dankzij realtime inzicht in de voorraden van alle ketenpartners, 24/7 en vanaf elk gewenste locatie.

Het is zeker van belang dat je realtime kunt communiceren, wanneer het magazijnbeheer is uitbesteedt. Je reduceert snel je administratietijd door te automatiseren. Tevens zorg je voor ruimere marges.

4. Je bedrijfsprocessen verbinden

Dankzij het gebruik van de juiste online bedrijfssoftware ben je in realtime op de hoogte van wat er speelt binnen je bedrijf. Zo kun je altijd de juiste beslissingen maken, door te beschikken over  volledige informatie en activiteiten binnen je bedrijf. Overal waar je bent heb je inzicht in voorraad, bestellingen, openstaande betalingen, winst- en verliesrekening via smartphone of pc.

Al je processen wordt met Cloud software verbonden en bovendien is het schaalbaar. Je kunt IT-capaciteit makkelijk opschalen bij toenemende handel. Als het even minder gaat dan kun je makkelijk je capaciteit verminderen. Je betaald alleen voor wat je gebruikt. Je wordt niet in een wurggreep gehouden door enorme investeringen.

Reacties zijn gesloten.