Exact ICL – Intercompany Logistics met Orbis TaskCentre

Met Intercompany Logistics (ICL) kun je transacties tussen verschillende administraties automatiseren. Het aantal handmatige acties neemt hierdoor af.  Normaal gesproken worden alle transacties dubbel ingevoerd, met ICL is dat maar één keer nodig.

ICL is ideaal wanneer er twee of meerdere administraties van toepassing zijn (één voor de verkoop en de ander voor de voorraad). Orders hoeven niet meer dubbel ingevoerd te worden. Onderling geen handmatige facturatie. Daarnaast is er aansluiting tussen beide administraties.

Intercompany Logistics (ICL)

Hoe Intercompany Logistics werkt

Een verkooporder wordt geregistreerd op het verkoopkantoor. Vervolgens wordt deze automatisch als inkooporder aangemaakt in de administratie van het centrale magazijn. De order kan direct geleverd worden aan de klant of aan het verkoopkantoor. Vervolgens kan het verkoopkantoor de klant factureren. Er wordt automatisch een bestelling en inkoopfactuur aangemaakt tijdens dit hele proces.

Scenario’s

Er zijn verschillende scenario’s waarbij je gebruik kunt maken van ICL:

  • Verkoop ? Twee bedrijven; één is voorraadhoudend (magazijn) en de ander is het verkoopkantoor. Bijvoorbeeld een verkoopkantoor in Duitsland wil wel de Nederlandse producten verkopen, maar deze producten niet op voorraad houden. Het bedrijf in Duitsland wil dus alleen inkopen vanuit Nederland en de klant de factuur sturen. Nederland verzorgt de levering naar de Duitse klant.
  • Inkoop ? Twee bedrijven; één is voorraadhoudend (hoofdmagazijn) en de ander is het verkoopkantoor met een eigen magazijn. Bijvoorbeeld een verkoopkantoor in Duitsland dient haar voorraad in te kopen bij het hoofdmagazijn in Nederland. Het Duitse verkoopkantoor levert zelf de producten aan de klant.
  • Één centrale magazijn locatie met meerdere verkoopkantoren
  • Twee centrale magazijn locaties die ook van elkaar kopen ? Beide bedrijven hebben dan zowel een Centrale magazijn administratie als een Verkoop-/Inkoop administratie.
  • Één verkoopkantoor, één hoofdmagazijn en één productiecentrum ? Het bedrijf produceert zijn eigen producten, die worden opgeslagen in het hoofdmagazijn en worden verkocht via het verkoopkantoor (drie-staps ICL).

Koppelingen specifiek voor uw situatie

Het is soms nodig specifieke koppelingen te ontwikkelen die op maat zijn gemaakt voor uw situatie. Het is de moeite waard om een koppeling te maken als dit u veel tijd bespaart en een kostenreductie oplevert.

Met behulp van Orbis TaskCentre hebben wij ervaring om transacties tussen verschillende databases te integreren. Hierdoor worden veel dubbele handelingen overbodig. Dit voorkomt fouten en levert een enorme tijdwinst op.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Bel dan voor een afspraak met 06-34693196, of laat uw gegevens achter op het contactformulier.

Uw email (verplicht)

Bel mij op nummer (invullen als u gebeld wilt worden)

Uw vraag

Reacties zijn gesloten.